مخزن روغن
جهت بکارگیری از مخزن روغن در سیستم هیدرولیکی میتوان توصیه های زیر را در زمان طراحی یا انتخاب در نظر گرفت.
۱-اندازه مخزن:
اندازه جریان پمپ
حرارت بوجود آمده از عملکرد سیستم هیدرولیک با توجه به بالاترین دمای مجاز سیال
بالاترین تغییر مجاز در سطح روغن در زمان تزریق و برگشت عمل کنندهها
زمان لازم جهت باقی ماندن یک حجم مشخص از سیال در مخزن روغن
شرایط مورد نیاز برای محل نصب و کاربری مخزن
در هیدرولیک ثابت، اندازه حجم روغن جابجا شونده طی سه الی پنج دقیقه را میشود به عنوان مرجعی جهت انتخاب اندازه مخزن مورد استفاده قرار داد. فضایی به اندازه پانزده درصد حجم به دست آمده قبلی را نیز باید برای تغییرات سطح روغن در نظر گرفت.
از طرفی در هیدرولیک موبایل، حجم مخزن به دلیل کم بودن جا و لازم بودن کاهش وزن نمیتواند با استفاده از الگوی بالا محاسبه گردد، زیرا خاصیت دفع کردن دمای خود را از دست میدهد و باید از تجهیزات بیشتر و بهتری جهت خنک کردن روغن استفاده نمود.
۲-شکل مخزن:
مخازن با ارتفاع بالا و باریک جهت دور کردن حرارت بهترند. اما مخازن کوتاه و عریض حباب موجود در هوا را زودتر رها میکنند.
۳-نقطه های اتصال لولههای ورود و خروج روغن:
این نقطه ها باید بیشترین فاصله را از هم داشته باشند و در ارتفاع خیلی پایین نسبت به سطح روغن قرار داشته باشند.
۴-صفحه های جدا کننده:
این صفحه ها را جهت جدا سازی فضاهای ورود و خروج استفاده میکنند. و سبب عمر زیاد روغن در مخزن میشود از این طریق مدت زمان بیشتری برای رها کردن هوا و ته نشین شدن آب و ذرات بدست میآید.
۵-کف مخزن:
باید به طرف شیر تخلیه شیب دار باشد تا هر چند وقت با توجه به یک برنامه نگهداری، ذرات جامدو آب ته نشین شده را بتوان تخلیه نمود.
۶-دریچه ی تنفس:
با تغییر سطح روغن در مخزن، باید هوا به داخل مخزن وارد و خارج شود تا فشار داخل مخزن متعادل بماند.با توجه به اینکه گرد و غبار هم به همراه هوا وارد مخزن میگردد حال باید دریچه سرریز روغن به مخزن دارای فیلتر باشد. که فیلتر مانع ورود ذرات جامد همراه روغن نیز میگردد.