En

سیستم روانکاری گردشی

در تقابل با سیستم‌هایی که تمام ماده روانکار مصرف می‌شود (Total Loss)؛ در این سیستم روغن بعد از رسیدن به نقاط نیازمند روانکاری، از طریق خط برگشت برای مصرف مجدد به مخزن برگشت داده می‌شود.
علاوه بر روانکاری، روانکاری چرخشی طیف وسیعی از عملکرد را ارائه می‌کند که از این موارد می‌توان به تثبیت دمای نقاط در سطح مناسب، حذف و فیلتر جرم‌های خارجی ناشی از اصطکاک در نقاط، پیشگیری از خوردگی و حذف جمع‌شدگی آب اشاره کرد.
روانکاری گردشی را می توان به صورتهای زیر طبقه بندی کرد:
استفاده از شلنگهای محدودکننده برای کنترل نرخ جریان روغن در هر نقطه (Restrictor tubes)
استفاده از محدودکنندههای کارتریجی و ولوهای توزیع کنندهی محدودکنندهی جریان روغن (Screw-in restrictor and adjustable metering valve distributor)
استفاده از کنترل کنندهی جریان با استفاده از گلویی (Choke)
استفاده از تغذیه‌کننده‌های پیشرفته‌ی روغن (Progressive Feeder)
استفاده از چند پمپ در مدار (Multi-circuit pumps)
استفاده از توزیع کننده‌ی دبی (Flow volume divider)

نظارت و کنترل این سیستم می‌تواند به صورت دیداری یا الکترونیکی باشد. این نظارت و کنترل جهت اطمینان از سطح عملکرد و پیش‌بینی رویکرد نگهداری استفاده می‌شود.
سیستم روانکاری گردشی دارای بازه‌ی وسیعی از راه‌حل‌های سفارشی و کلیدی برای نرخ جریان 0.1تا3000 لیتربردقیقه است.

داشتن اطلاع درست و دقیق پیدا کردن از متناسب بودن سیستم مورد نظر و سیال هیدرولیک به کار برده شده ، و همچنین اطلاع از قابلیت ها و شرایط سیال هیدرولیک بسیار مهم است
ساخت و طراحی سیستم های هیدرولیکی میبایست به شکلی صورت پذیرد که از مزایای روانکاری هیدرولیک زیر فشار زیاد استفاده به عمل آید و عیوب آنها به حداقل برسد.